onsdag 28 oktober 2009

SISTA fisket i Ume på ett tag!!

Väckaren ringde 06:30 och jag skulle iväg och fiska en sista gång efter gädda i en sjö strax utanför Umeå.
Var ruskigt seg och inte alls peppad så jag gick och la mig igen men kunde inte somna!!
Lika bra att pallra sig upp och käka frukost sen fara iväg till sjön.
Hade fått låna Jimmys bil eftersom han var sjuk och inte behövde bilen!
Framme vid sjön strax innan åtta, var lite ruggig väder MEN det skulle inte komma nederbörd idag.....Yeah right!!
Puttra ut mot stället där det skulle trollas och japp visst fasiken skulle det komma nederbörd i form av snö*surprise*....Eller inte!!

Inte så trevlig syn!

Som tur var for snön rätt fort förbi men det kom rätt kraftigt där ett tag. Såg att molnen hade börjats luckrats upp så solen kanske var på väg??
Fick snabbt en gädda på den nya vobblern och den skulle visa sig funka rätt bra hela dagen.
Solen kom fram till slut vilket resulterade i huggvilliga gäddor trots det kalla vattnet(2.4grader).

Dagens tyngsta 6,7kg

och näst tyngst

5.5kg

Blev 10 talet gäddor idag och ett antal missade hugg! Jag gav upp fisket redan strax efter ett för bensinen höll på att ta slut men dagen hade ju inte varit helt misslyckad!
Tyckte under dagen att båten gick tyngre än vanligt och mycket mer ostabil och efter att ha dragit upp båten så förstod jag varför, gubben som lånar ut båten hade dragit ut plugget så båten hade tagit in vatten under hela dagen....hahah.

Vattnet rinner ur båten så fint så


SÅ, det här var min sista fisketur i Ume på ett tag för jag kommer att flytta redan på måndag till Kalix!
Ska bli kul att få komma närmare sonen igen och grymma fiskevatten ;)

I´ll be back


2 kommentarer:

  1. tja! det där var väl en lyckad fisketur, fina gäddor riktigt fet den där 6,7an. fixad dragkedjan oxå:)
    ha d gott. mvh storebror

    SvaraRadera
  2. Jo den var rätt fet och hungrig. Svalde den nya vobblerna helt 18cm. Hon kan suga....Menar svälja :P
    Nope dragkedjan är inte fixad utan den sitter fast med kardborren men måste fixa den i alla fall!

    SvaraRadera