lördag 24 oktober 2009

Test med flötestrolling

Skulle ut och fiskat med Jimmy idag men pga någon anledning så ville han inte hänga med. Han sa att han inte orkar...Hm, jäkligt trist men det är ju hans val. Fick låna hans bil i alla fall så jag åkte dit själv!
06:15 ringde väckaren och det var bara att he sig upp efter ca 3 timmars sömn men alltid pigg och alert när det gäller fiske :D
Kikade ut och såg tunga moln men dom(http://www.yr.no) hade sagt att det inte skulle komma nå nederbörd idag så det var bara och göra frukost och dra!
När jag närmade mig sjön såg jag att det hade snöat tydligen under natten kring sjön, nu var det inte så mycket snö men lite vitt här och var. Bergen var vita så där hade det kommit lite mer snö.

Nå väl, det skulle ju flötestrollas idag och som jag nämnde i det förra inlägget så var jag inte säker på att tacklet skulle funka. Har ju aldrig gjort nå sånt!!
Mycket riktigt funkade inte tacklet som jag ville....Jag tror inte att den ska vara så i alla fall!?
Körde en stund bara för att testa, man vet ju aldrig men blev rätt fort less på det och bytte till vanlig tafs och vobbler!
Testade en ny "vik" där jag sist fick ett hugg när jag var på väg hemåt men idag var det ingen som ville nappa.
Flyttade mig till "stråket" där det brukar nappa och det gjorde det även idag. Fick 5 av mina 6 gäddor där idag men tyvärr inga finare idag heller. Ett par tunga hugg var det jag fick nöja mig med!
Vobblern jag köpte igår blev godkänd av gäddorna, fick 5 st med den och den sjätte på en westin.



Var ju givetvis tvungen att testa det "heta" stället där det alltid står gädda. Är som en platå med dupkanter.....Tror ni att det nappade?! NÄH!!!!
what the f*ck? mysko, finns ju alltid gädda där. Min sönder tuggade "relax" kunde inte locka till hugg.

ÄN är det inte helt kört!! =))


Aja, bara att lägga denna säsong bakom sig med en ny PB på 9.8kg på gädda så det är ju inte fy skam men det går för länge mellan dom finare gäddorna!
En kille i lule som jag snackar med har där emot haft en KANON säsong, vet inte hur många gäddor över 10kg han har fått denna säsong men ett antal och en hel del finare gäddor 7kg+ Bara lyfta av hatten för den mannen!!

Nu glo på tv, bara jag orkar hålla mig vaken :S

7 kommentarer:

  1. Bra kämpat m8! Synd att inget större behagade att kliva på. Som du säger så blir det nya tag nästa säsong. Vårfisket kommer ju att leverara, det vet man ju redan nu :-)

    Har snart gjort ett gäng tailbeten med lite olika viktning som ska bli spännande att testa. Måste nog ner till älven till veckan o testa gången.

    Hadebäst

    // Mange

    SvaraRadera
  2. Jo kämpat har man allt gjort med den där sjön men nu är det slut kämpat.
    Längtar bara så mycket till fisket i Kalixälven!!

    Okej låter spännande, har du nå bilder på dom??
    Skicka till min mail så får man se på dom :D

    SvaraRadera
  3. I slutet av veckan så kommer 7 stycken att vara målade, lackade o klara.. Skickar nån bild då!

    Längtar också till Kalix... :-))

    //Mange

    SvaraRadera
  4. Alrighty ser fram emot det, BÅDA! ;)

    SvaraRadera
  5. Gör vi en rejäl satsning till våren så ska vi fasen ha däng om vi inte lyckas lura upp några 10+ känns det som.. Bara att ladda med allt man har o testa mete, trolling, jerk, spinn etc etc :-() o testa lite olika hotspots.. Har ju en smidig båt numera så nu behöver vi inte ens en ramp :-)

    SvaraRadera
  6. Ja med tanke på vilket fiske ni/vi hade bara på den korta stunden sist och jäkligt fin medelvikt på fisken!
    Blir perfekt med båten, bara lasta av där man vill ut istället för att behöva puttra med båten långt.
    Vad tror du om ismete i bakvattnet där vi fick dom fina gäddorna? Mot vägen tänkte jag då, fanns ju en liten vik och så lite neråt fanns det bakvatten där jag fick den lilla om du kommer ihåg? Bredvid strömmen så att säga...

    SvaraRadera
  7. Du det lär ju funka finfint, var ett fint bakvatten.

    SvaraRadera