fredag 16 oktober 2009

Regna bort

Idag skulle ju denna dag bli dagen med det stora D:et.....
Det första man såg när man öppnade ögonen var det gråa trista vädret ute, regn!!
Nå det var ju väntat så det var inte så mycket att göra åt det, regna inte så jätte mycket ute speciellt om man har flytoverall på sig.
Vi kom fram till Markus båt vid halv nio tiden och då SOM vanligt började regnet öka, why gooood whyyy?!?!?
Förhoppningarna var stora att få en "lite" större i alla fall med tanke på gäddorna som fångats där dom senaste dagarna.
Dags att börja dänga våra beten i ån efter att ha kört en lite bit neråt och regnet ökade ytterligare lite grann.
Inte ett napp för varken han eller mig i ån. Vi beslöt oss för att köra ner till öppna vattnet där dom stora kommit upp. och vad ser vi......SATAN nästan hela fjärden hade frysit till.
IS?!? Varför och hur? Okej att det har varit lite kyligt på natten men dom senaste två dagarna så har det varit upp emot 8 grader varmt.
Aja, vi fiskade där vi kunde utan resultat och regnet öste verkligen ner vid det här laget :(


Ja ni ser ju på vattnet hur regnet slår ner

Inga napp i fjärden, dags att åka till ån att testa igen. Denna gång trolla och se ifall det ger oss något. Satt på min super vobbler "Tomic" som gav mig en 9.5:a senast där med Markus. En magisk vobbler som sällan sviker mig vars jag än är.
Bara efter en stund så högg det till men kände direkt att det inte var stort, trodde att det var en pinne först som satt fast men sen såg jag lillen.
Blött, kyligt, regnet öser ner och så lyckas jag sätta fast två krokar fast i overallen och när jag ska
lossa fångsten....Fram med kniven och skära lös. Känns lite trist att behöva göra hål i overallen.!!


Stor fångsten :P


Markus lyckades att få en gädda till slut i samma storlek ungefär så denna match slutade 1-1 eftersom vi inte vet vems gädda vägde 1gram mer eller mindre ;)
Dagens fiske tur blev en kortis, vi gav upp redan vid lunch tid där kring 12 tiden, blöta och missnöjda med vädret!!


Efter att ha kommit iland igen så vill Markus visa hur blöta hans handskar är, konstig nog i en karate pose (utan att tänka på det)men det ska sägas också att han håller med kampsport så det är väl en helt naturlig pose för hans del :D
Vattnet rinner från handskarna som ni ser!

Vi finnar har ju ett rykte om att vi ska gilla att supa, och slåss med knivar men vad vet jag?!

Att jag ser galen ut!*harkel*

Dagens sammanfattning om denna dag!



Nå väl!
Dagen slutade i alla fall väldigt trevligt, blev bjuden på lunch och go fika hos Markus mamma och pappa som bor bara en bit bort och så kom Markus kusins tjej på besök med sin unge och mer fika. Jätte trevligt och gott! ;)

Får se vad som händer under helgen men troligen blir det inget fiske ....buhuhu, trist för vädret skulle återigen visa en någorlunda bra sida!

Adios!



2 kommentarer:

  1. muhaha. ja fy fan alltid är det fel på vädret.
    det såg lite blött ut, o skitfiske dessutom.

    SvaraRadera
  2. Jalite blött var det ju och fisket skyller jag på Markus ;)

    SvaraRadera