måndag 17 augusti 2009

Små harr och snipa

Efter att ha fått harren på 36cm så åkte jag med Jimmy idag till ån igen för att kolla om ån hyste fler fina fiskar.
Tyvärr så hade det regnat så pass mycket att ån hade höjts med ca 10cm och vattnet var alldeles brunt.
Denna gång hade jag med mig mitt flugspö för att svinga med MEN när jag öppnade flugaskarna så var det inte mycket att hurra för. Hade helt plötsligt fler kustflugor än flugor för harr....Hmm, nåja bara ta på en nympf så ska det nog gå bra.
Tog inte länge innan första harren hade nappat, liten dock och så visade sig hela kvällen bli.
Fick en handfull med harr men små, skulle nog tro att det är utfiskat där nära bilvägen.
testade andra ställen också men gav inget förutom Jimmys enda fisk och det var en snipa(liten gädda) Får man skylla på det bruna vattnet? Var rätt mycket nattsländor på vattnet men knappt nå vak.


Fin parti i ån

Alltid lika glad oavsett storlek =)

Coolaste hus jag sett på länge!


Nu se på Dexter sen sova....Jobb i morgon igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar