lördag 22 augusti 2009

Dött, dött ännu mer dött....

Var och testa ett nytt ställe i Tavleån efter harr och öring som jag spanade fram på eniro.se
Inte alls långt ifrån mig. Förhoppningarna var att fånga en finare harr i alla fall!
Efter att ha cyklat iväg en bit så kom jag fram till grustaget där jag skulle lämna cykeln och sen traska ner till ån, lättare sagt än gjort eller är det bara jag som klantade till det? =)
Kollade inte allt för bra på kartan vars jag skulle gå riktigt så jag gick givetvis åt fel håll*suck*
Varmt och jäkligt och traska i skogen där, lyckades skrämma iväg en bambi också som brakade sig genom snårskogen!
Till slut så kom jag fram till ån så det var bara att traska neråt så man kom till "strömmarna".












Två fina partier UTAN fisk dock!!

Fiskade i ett antal timmar utan ett enda napp så det kändes jäkligt drygt, bara att inse att det inte är lönt att dra dit igen!



Liten stackare som höll på att bli pannkaka under stöveln


Bäverhål, dom är duktig på att gräva och inte bara tugga


När jag var på väg hem så skulle jag ta en annan väg till cykeln för att slippa gå omvägen eftersom jag gick fel i början men det skulle jag inte ha gjort....
Man tror att det alltid är så enkelt att hitta tillbaks men fasiken när man går i skogen så är det väldigt svårt att orientera sig, vilket jag till slut märkte.
Nästan så man trodde att man skulle sluta så här

haha eller inte riktigt så här :P

Lite fel gick jag jag, men det var aldrig nå bekymmer! Hade koll på vars jag kom ifrån men vart jag var på väg var en annan sak ;)

Slutet gott allting gott ;)










2 kommentarer:

  1. Du fick dig i alla fall en skön tur och fin naturupplevelse om det nu är någon tröst! :)

    SvaraRadera
  2. Jo vars, alltid trevligt att vara ute i skogen.
    Massa lingon var det så något ätbart fick man :D

    SvaraRadera