tisdag 4 augusti 2009

Slurp och minisar

Var idag och fiska med Jimmy igen efter några veckor från fisket så det kändes kul att komma ut igen.
Vi åkte till en sjö strax utanför Umeå där vi är då och då eftersom jag hade sonen till 17:30 idag så det fanns ingen tid för att fara till våran favorit sjö. Kanske till helgen förhoppningsvis!
Hur som....Efter gårdagens regn så var den lilla skogsstigen där man kan köra bil lite lagom blöt och sunkig. Jimmy kollade givetvis framåt efter surhål men missa den som var under han.
Slurp så ville marken äta Jimmys bil *hahah* ja jäklar.
Undra hur djupt däcket hade sjunkit om inte bilen hade tagit emot marken.
Efter lite bök och stök så var det bara att inse....Ringa till en bonde som bor i byn som vi känner och be han komma med traktorn :D
Några minuter senare var han där och vips var bilen lös igen....Dock en aning skitigare! :)
Konstigt nog blev bilden suddig fast den var fin på kameraskärmen...Aja ni ser ju i alla fall :D

Sitter så fint så

Fisket då?!?
Ja fy fasiken...Sommar + gädda = dåligt måste jag säga.
varit riktigt dåligt fiske efter gädda denna sommar...Hösten närmar sig med storm steg och då blir fisket igång igen hoppas jag!

Glupska?
Det var enda gäddan jag fick. Jimmy fick en lika "stor" som min + en liiite större.


Snart försöka sova för det är jobb i morgon igen.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar