lördag 8 augusti 2009

Jakten på dom randig

Det har varit strålande väder för abborren nu i några dar så jag och Jimmy passade på att åka till "vårt" ställe mot Holmsund för att testa lyckan. Sist vi var där fick vi ju inget som jag skrev om tidigare....
Efter att ha varit på Blixtsport och inhandla lite nya jiggar som ny typ sitter fast i botten där *jippiiiii* och hälsat på Markus lite snabbt som även han var inne i affären och kolla på fångstnät.
Bara efter ett par kast så small det på en skaplig borre på jiggen medans Jimmy höll på att fixa i ordning sina grejer. Efter lite fight så kom abborren upp, en fin fisk på ca 4 hg. Bild finns men jag var är så BLEK så jag skäms att lägga ut den *hahaha* Hade bar överkropp nämligen, just för att få lite färg....Och JO...Det fick man. Ryggen HETTAR kan jag ju tala om!!
Jag trodde där ett tag att jag skulle få nytt PB på borre idag när jag fick på ett TUNGT napp på mitt UL spö. Var säker på att det var en fet borre som huggit fast för jag har aldrig fått gädda där förut MEN så klart denna gång så var det en kämparglad gädda på ca 3kg, kort men riktigt fin kondis på den. SURT SA RÄVEN OM RÖNNBÄR!!
Konstigt nog så lyckades vi få upp 2 gäddor till, vars kom dom ifrån helt plötsligt?!?


3kg gädda på väg upp

Jag hade turen idag och få ett antal fina abborrar 8-10st? Medans Jimmy fick kämpa med att få nå.
Till slut så fick han dagens minsta på mask och sen var det dags att slita igen.....Om vi säger så här!
Jag fick kvantitet men han fick kvalite den jäkeln.
Han fick givetvis dagens största abborre på nästan 700g. En riktigt fin en som fick simma tillbaks för att växa till sig ännu större till nästa sommare. Tyvärr så blev det inga fler större dena gång. Vi brukar få upp emot kilos borre där men, men.


680gram randig jägare

Nästa gång så tar vi dom ännu större.....

4 kommentarer:

  1. siktar på dom större;))

    SvaraRadera
  2. tja!
    det är ett riktigt roligt ställe det där, om bara borrarna är där. men vart kom gäddorna ifrån har ju aldrig fått gädda där annars.
    jimmys borre var fin.
    ha det gott. mvh storebror

    SvaraRadera
  3. Jo fasiken. Dom var där men inte så många av dom större tyvärr. Fick några stycken finare och Jimmys var störst då.
    Ja man kan ju undra sig, när man minst anar så dyker dom jäklarna upp.

    SvaraRadera