söndag 16 augusti 2009

11grader och spö regn ger fisk :D

Vaknade i morse och tittar ut. SPÖREGN är det och inte ser det ut att vara värme heller....Aja, lär ju inte bli nå fiske tänkte jag.
Jimmy var inte sugen alls och det förstår man, vem skulle vara det?
Kollade lite snabbt på eniro vars den där ÅN rinner bakom mig och såg att det är ju bara dryga kilometern bort. MÅSTE ju fara och testa i alla fall.
Tog mina UL grejer och drog iväg, kom fram till bron där jag skulle fiska och det såg ju bra ut som alltid. Började kasta men inget....Inte ens ett napp*hmm*
Började knalla upp ströms i det förbannade snårskogen som är blötare än själva Ån.
Efter några kast så small det på ute i strömmen, såg en fisk blänkte till.
Måste vara en mindre öring, efter en liten fight så kom fisken upp!
En "grann" harr var det ju som högg. Matfisk men den fick simma åter till Ån för att växa till sig ännu mera. Harren var 36cm lång!
Försökte ett tag till men vädret vann över mig efter en stund....


Fin harr

Ni ser ju buskarna där bak, kul att traska i dom :D

Nu mat sen bär det av till Jimpan och media market!

C ya!!

1 kommentar:

  1. Fick du den i tavelån och isåfall var i ån?

    SvaraRadera