lördag 15 augusti 2009

Fiske är spännande men ska det vara så här spännande?

Gick på prommis idag till Jimmy och vi snackade om att åka och fiska i morgon så jag tog bilen från han så slipper han komma och hämta mig i morgon i såna fall, blir bara en omväg.
När jag var på väg hemåt blev jag jäkligt sugen på en liten tripp till en bäck som ska innehålla öring och harr som rinner bara ett stenkast från mig. En timma skulle jag väl hinna med innan mörkret skulle lägga sig.
Snabbt upp för att hämta grejern!!
Tog mitt UL spöt och några små spinnare och åkte iväg. Några minuter senare var jag framme....
Hm...Det första man ser är stor varning skylt om att det är ett militär område med skarpa minor ute! Ooookej...Ehm, kolla på skylten ordentligt vars alla skarpa bomber är.
Stod att man ska hålla utkik på märkta områden där det fanns skarpa bomber.
VARFÖR ens ha skarpa bomber vid ett fiskevatten dit dom dessutom säljer fiskekort?
Nåja, bomberna är ju dock inte längst med vattnet som tur är men ändå.....Vad händer ifall man ska gå och ta en skit paus?? Kabooooom....Det var sista gången man sket =)
Aja, fisket var inte alls bra. Inte en enda öring eller harr fick jag, bara ett par små abborrar.
Man ska nog åka högre upp för ån om man ska ha fin fisken där. Skulle tippa på att det är utfiskat där jag var eftersom det var så nära vägen.


Fanns MASSOR med såna skyltar



Det såg så bra ut men skenet bedrog


Hoppas på bättre lycka i morgon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar