lördag 16 maj 2009

Snipor och första Iden

Har idag varit ute med Lovisa under för middag och fiskat kring Morjärv men fisket var inte alls bra. Tappade en liten snipa bara efter några kast så man fick ju förhoppningar men det sket sig.
Var på vad som såg ut jäkligt bra ställen för gädda.....Riktiga lekområden men det vara bara gäddan som fattades.
Vi bytte område efter en stund och Lovisa fick en riktigt bebis till gädda och strax efter högg det lite hårdare på hennes lilla vobbler, efter lite fight så drog hon upp en vad hon trodde först var en fet borre men som visade sig vara en Id. Hennes första någonsin så blev hon givetvis glad över det =)
Blev direkt sugen på att börja fiska efter Id med fluga men hade jag ju lämnat mina mindre flugor hemma så det sket sig...Synd men snart är det dags för Id fiske i älven i alla fall.


ID 1,1kg

Efter att ha ätit lunch så åkte vi mot Kalix och Stråkanäs som är ett erkänt ställe för gädda i älven för att testa lyckan.
När vi kom ner till älven såg vi en till fightas med en gädda dock en liten. Gick ner en liten bit från killen och efter några kast fick Lovisa en snipa, blev inget mer jut där så vi för flyttde oss en bit längre ner och jag tog fram flugspöt och började vifta med den och lyckades kroka en snipa....Massa snipor hit och dit över allt :(
Några kast senare på samma plats högg en lite finare gädda, uppskattade vikten kring 4-5kg eftersom jag såg fisken komma upp till ytan innan den lossna...*suck*. Hade ju varit trevligt att få upp den för då hade det varit nytt pb på fluga för min del. Har aldrig riktigt fiskat gädda efter fluga så man har inte lyckats få några större.
Till veckan ska jag börja fiska efter Id, hoppas att dom har kommit upp bara....

Arrividerci!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar