onsdag 20 maj 2009

Ibland tänker man inte.....

Har jobbat heltid nu i 2 dar så det har inte blivit så mycket fiskande som jag hade hoppats på men idag så hade jag möjlighet eftersom jag börjar jobba först kl 16.
Små seg när jag vaknade med nacken som jäklas också...Oerhört stel, känns lite som en lättare variant av nackspärr. Får se ifall det släpper snart eller om man måste gå till en kiropraktor och knäcka till den.
Hur som så efter lite grubblande och frukost så blev jag taggad att fara ut i alla fall.
Jag skulle cykla till ett ställe som är ca 5km bort från mig och jag skulle fiska med fluga enbart.
Pack ihop grejer och började trampa iväg, väl framme så såg det riktigt najs ut.
Knöt fast min rosa fluga som har funkat hittils i älven och började svinga, efter ca 10 min fastnade jag på botten....*suck* gjorde allt för att få lös den men icket, den satt satt stenhårt.
Eftersom jag fiskade efter gädda så hade jag knutbar gäddtafs och det är inget man drar av bara så där. Till slut så lossnade det men jag kände att flugan hade fastnat på botten.
Vevade upp linan och såg att grejen som man knyter fast tafsen på var kvar i alla fall så det var ju tur MEN när jag tittade närmare på den så hade tafsen "bränt" av den så det fanns inte kvar en ögla att knyta tafsen på och just i det ögonblicket kom jag på att jag har alla grejer som jag hade behövt hemma*buhuhuh*.
Bara och packa ihop och cykla dom 5km i motvind hem efter 10 minuters fiske....

I morgon bär det av till Kvammarn och lite gäddfiske där på torsdag och fredag, ni som undrar vad Kvammarn är så är det ett ställe där min sons mammas päron har stugan strax utanför Norsjö.






Kalix älven på kvällen den 19/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar