torsdag 10 juni 2010

Tunga gung med älskling!!



Igår var det en jäkligt rolig fiske dag med älsklingen.
Jag skulle jobba sent så vi passade på att fara ut med båten och testa fiske efter krokodiler med rätt lyckad resultat.
Ett nytt PB för älsklingen med hela 7kg på gädda och jag trodde jag hade lyckats knäcka den magiska 10+....
Efter några mindre gäddor var det dags att byta ställe och trolla på det otroligt heta området med mängder av grymma gäddor!

Så här såg det mest ut från gumman håll för hon har väldiga problem(smärtor) med sin mage och går på starka mediciner så hon passade mest på att......


Vissa kan sova var som och hur som =))

Men när hon fiskade så såg det ut så här....

Och det var inte "botten" napp heller....UTAN

En 8.2kg krokodil!! ( Hennes andra någonsin) Nytt PB med 7kg =)))

Sen efter det fiskade hon lite till och lyckades med att fånga en 4,5 kg och sen var det att sova igen =))
Snacka om effektiv :P

Nå jag då?? Jodå jag lyckade skapligt jag med till slut efter några mindre.....4,5kg, 5,5kg....


Denna på 6.5kg

OCH denna som jag trodde skulle knäcka 10+ men icket :S

8.2kg, lite fetare än gumman men kortare.

Förutom dessa finare fiskar tappade jag två riktiga grisar som böjde mina OWNER krokar som ska vara såååååå BRA :((


Det var en väldigt rolig fiske dag igår och jag hoppas att det blir en minst lika rolig och bra till helgen då man får fin besök av Mange =)))

Hatten av för gumman för det nya rekordet på 8.2kg =))





8 kommentarer:

  1. Fan vad kul att du äntligen får lite resultat på gäddfiske-fronten. Vore kul om du kunde bräcka din 10kgs gräns du jagat så länge och helst 12kg. :)

    Det roligaste jag läst idag var nog "lite fetare än gumman men kortare", haha. :D skitfiske

    SvaraRadera
  2. Ja, va menade du egentligen med den kommentaren, gubben min???? =) =) =) Klockren! :P

    SvaraRadera
  3. ska snart komma å ta dom stora av dig hehe
    gratta gumman

    SvaraRadera
  4. haha joo såg att jag hade missat s:et :P
    Nog ska vi knäcka 10+ i år. Jag hör av
    mig angående om schemat om när du kan komma upp ;)

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ni fick även på andra ställen än där vi var o nötte sist :-() Har ni testat trolla något?

    Hoppas på att Janne ska få något lite större denna gång. Tyckte nästan lite synd om honom då förra årets tur slutade med 16 - 1 till mig :-P

    Detta ska bli riktigt roligt!

    //Mange

    SvaraRadera
  6. Jodå vi trollade på ett annat ställe och det är där gäddorna har varit hittils i princip.

    Hehe joo nog ska han väl lyckas få sig 100% mer denna gång =))

    Ses snart...Bara timmar kvar nu ;)

    SvaraRadera
  7. grattis till malin!
    juste fiske ni hade då, lite avis är man. fina feta gäddor, skitfiske på er till helgen då.
    mvh broder

    SvaraRadera