fredag 4 juni 2010

Fiske från olika dagar

Nu var det några dar sen jag bloggade men har fiskat dock hela förra helgen i princip.
Har varit på nya vatten efter gädda och efter öring/harr....
Det har blivit en del gädda men bara snipor(små gädda) så nu är jag riktigt sugen på gäddfiske i älven som har varit väldigt hög och grumlig som nu håller på att återgå till det "normala" flödet.

Okej, hur hade gäddan tänkt det här? (Råne älven)


Efter att ha fiskat efter gädda med dåligt resultat blev jag sugen på att testa lite öring/harr fiske så jag åkte till Sangis älven vilket visade sig innehålla gädda och abborre bara...I alla fall där jag var men är tveksam att den innehåller nå fin fisk alls....Inte är det då många i såna fall!
Det rinner väldigt många "intressanta" åar och bäckar som borde innehålla fin fisk men när ska man hinna testa dom alla? =/
Man ska ju hinna jobba också mellan tiderna plus att man har sonen varannan vecka....Nåja, det går ju inte ens att säga att sommaren är lång för den är inte lång!!
Sommaren är snart slut IGEN och hösten på väg och snön och mörkret!
Ja fiske var det jag skrev om och inte om att hösten är på väg och muttrar över det :P
Jag fiskade med UL i Sangis älven, VADÅ UL?!? Undrar ni...Ultra lätt. Liten spö och en liten(mini) rulle. En halv kilos abborre på ett sånt spö känns som en stor lax på lax spö....Inte för att jag har känt det heller :P Men typ...Ni förstår? ;)
Dagens största gädda från Sangis blev en på ca 2,5 kg och i strömmande vatten med ul så får man kämpa en del faktiskt så det blir som ändå kul fast det är en snipa.


Lax på kroken? Nej då en liten gädda på ul :D



Nästa blogg kan nog komma på söndag efter fiske i älven efter gädda....Förhoppningsvis är det lite större gäddor det handlar om ;)






2 kommentarer:

  1. Det inte är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går (lyckas, alltså) =)

    SvaraRadera