tisdag 8 juni 2010

Lite bättre fiske tur



Igår var jag och gumman på en fiske tur i älven efter gädda som jag fiskar mest efter med en del fångad gädda men inget "större" denna gång dock ca 10 landade istället.
Efter att ha satt ner båten och kört upp en si så där halv timma på okända vatten var det trevligt att komma fram till stället helskinnad för älven är lömsk.
Det finns ställen mitt i älven som man kan fastna i om man inte är uppmärksam och det vill man inte när det strömmar så pass mycket!
Hur som...På plats satte jag på en jigg och redan efter 2 kast fick jag upp en gädda på några kilo...Bra start =)


Sen fortsatte det i princip med ena gäddan efter den andra, blev totalt 10 för dagen med topp på ca 6,5kg....Kunde inte väga för vågen hade slutat fungera, antagligen batteriet som har dött så det måste inhandlas idag!


Dagens största full med mat i sig

Efter några timmars fiske så fick det räcka för jag kände migränet komma återigen som jag har haft ett antal gånger nu sen jag började jobba framför datorn men glasögonen kommer till veckan så jag hoppas att dom hjälper.
Med snitt på ca 4,5-5kg på gäddorna så får man vara nöjd men dom större kommer upp i morgon och till helgen då man får besök under helgen =)))
Just det....Ankare måste man köpa också för den ligger i botten för skruven lossnade på skiten!!

Gillas inte!! >/



Nu iväg till byn och inhandla batteri till vågen och ett ankare sen jobb.....

5 kommentarer:

  1. Hehe, jävla skitankare.. Köpte själv ankare, åror och årtullar på jula förra veckan, fan vilken schtabil båt man har nu :-)

    Bra att du sparar dom stora till mig Jarkko, det är riktig vänskap det ;P Glöm inte bort att jag medvetet fiskade lite sämre förra året bara för att du skulle få ta den största. Sen så lär ju grisen jag tappade vid båtkanten simma omkring där ännu då ingen på festivalen lyckades lura den iaf.

    //Mange

    SvaraRadera
  2. joo det var mindre kul men nu skruvar jag fast "skruven" ordentligt innan den slängs i vattnet :P

    mohahhaha joo men tjenare....
    Jag ska försöka att låta bli att dra dom stora i morgon...eller inatt ifall jag far på natt fiske ;o)
    Du lär ju få se på mms annars :P

    Ses snart mannen!!

    SvaraRadera
  3. yo broder!
    kul med massa gäddhugg, bara nöta på så kommer den stora(:
    ankare i strömmen låter ju inte så roligt, fastnar väl hela tiden.
    ha det gott o hälsa

    SvaraRadera
  4. Hehe, shit happens.. Tycker att du ska lugna dig med fisket tills vi kommer så att vi får hjälpa dig att skruva fast ordentligt.

    Var tvungen att köpa några westinare till (tror jag har 13-14 st nu :-)), fy fabian vad dom levererar, måste vara ett av de bästa allroundbetena som någonsin tagits fram.

    //Mange

    SvaraRadera
  5. Nope man fastnar faktiskt inte eftersom det är små stenar på botten och sand. Hittils har jag inte fastnat så hårt att jag har fått kämpa med ankaret, det är inte som i skärgården ;P


    Mange:
    hahah det är lugnt det simmar ju massor med gädda där så nog ska det finnas åt dig med :P
    Jo westin är grymma, det är i princip bara med dom vi har fått och speciellt "bananen" :))
    Ses i morgon mannenn!!

    SvaraRadera