tisdag 15 juni 2010

Helgens fiske med besök.....



Så var helgen slut och det har fiskats från fredag kväll till på tidig lördag eftermiddag.
Magnus och Janne från Skellefte var på besök under helgen för att fiska efter stor gädda här i Kalix....Förhoppningar om att fånga den eftertraktade 10+ gäddan var rätt höga.
Redan på fredagskvällen kl 22 for jag och Mange ut och fiska för vi orkade inte vänta på lördag morgon.
Sagt och gjort kom vi till platsen 20 minuter senare och redan efter några sekunder small det på Manges spö och upp kom en gädda på några kilo.
Vi fiskade i ca 2 timmar och fick 4 gäddor totalt eller jag 3 och han 1 :P
Kvällens största vägde ca 7 pannor,en fet madam(bild kommer så fort Mange har skickat den)
Hem och sova i några timmar för att se dit igen för att fiska.....Inga problem att gå upp kl 6 på morgon, det är det aldrig när det gäller fiske =)
För att skriva en lång historia kort så kan vi sammanfatta att det landades ca 50-60gäddor?! varav jag och älsklingen fick varsin grann 7+ gädda dessutom på DUBBEL hugg, jäkligt roligt dock fick jag slänga i min fisk så vi kunde ta upp gummans gädda och fota den istället.



Grann gädda på 7,4kg

När vi skulle ta upp båten på trailern så hade vattnet sjunkit undan med ca 20 cm så blev ett rejält problem för våran del....Volvon gillade det inte alls med tanke på att jag fick backa ner bilen i princip i vattnet med vad hjälper det när trailer står så högt i vatten.
Nå som tur är så fick vi hjälp av Malins mamma som kom med Tiguanen( 4hjulsdrift) och hjälpte oss :P


När vi tog upp båten, vars tog vattnet vägen? :/



Tyvärr så lyckades dom större madamerna smita denna gången men på torsdag är det dags igen att testa lyckan med gumman(Får se hur ni tolkar det ;))......

Nu Bra-nord korea i fotboll

2 kommentarer:

  1. Hoj,

    Får tacka för senast! Bara synd att vi lyckades tajma in det en vecka för sent, går nya tåg. Hade tänkt skicka bilden ikväll men då har jag lyckats lämna kameran i bilen och tjejen är borta till sent ikväll.

    //Mange

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen upp fler gånger =))
    Bara att skicka när du kan. Blir det nå fiske under helgen?

    SvaraRadera