fredag 18 juni 2010

Liten rapport

I torsdags var jag ledig så jag och gumman passade på att fiska igen....Jakten på dom stora gäddorna fortsätter.....
Fisket var sämre än det har varit tidigare, kanske pga det senaste veckornas hårda fiske?!
Nå älsklingen fick en 4+ gädda bara efter några sekunder på sin "banan" så man trodde förstås att fisket skulle bli kanon.
Fisket var seeegt denna dag, flera hugg men dom var inte så sugna på att fastna och när det väl högg "större" så lossnade dom....Som sagt, dom var inte riktigt på hugget.
Efter några timmars fiskande så högg till ordentligt, den kändes tung på en gång.....Den vägrade att komma in, ville bara simma nere i djupet.
Till slut så kom madamen upp för att visa sig, den såg inte så märkvärdig ut tills jag fick in den i HÅVEN.....DEN håven som ville bråka med mig!!
Den är stor!! Men hur stor?!?! Jag hoppades givetvis på 10+ som jag aldrig ännu har fått och med tanke på hur stor huvvet var och att den var rätt stabil i kroppen var jag rätt säker på att det är en 10+.....Men jag vågade inte jubla innan den vägdes....MEN.....
Efter några minuters fifflande med att försöka få lös krokarna både från gäddan som satt så hårt och från håven spände gäddan sig och hoppa ur håven och kände sig fri som en fågel igen till mina stora förvåning. HUR kunde den ta sig lös bara så där medan jag fick kämpa så hårt med att försöka få den lös?!
FRUSTRERAD var ordet....f*n återigen har jag tappat en större. Någon där uppe vill inte att jag ska få mig en 10+ gädda och mitt huvud bråkar med mig också, att det ska vara så jobbigt att vänja ögonen vid glasögonen. Ni som har gjort det vet hur jobbigt det är :((


Tyvärr blev det inga bra bilder för jag behövde hjälp av gumman

När fisket var slut bar det av till Jaktcenter för att köpa oss en större HÅV, djupare och mjukare så nu jäklar!! ;)

Nu är det jobb under helgen men på söndag efter att gossen åkt till mamma igen är det dags för fiske i en sjö strax utanför stan....

Kom ihåg att bilderna är klickbara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar