måndag 11 januari 2010

Utforskning av en ny sjö/träsk

Fick idag ledigt från sonen eftersom Lovisa ville ha med gossen till hennes vän så han fick busa med andra ungar så jag tänkte passa på att undersöka en ny sjö eller träsk som den heter!
Kom fram till sjön ca 11:20 och det var minus 11.5(soligt) där men i stan ca 5 grader men är man klädd så gör det ju inget.
Började traska ner mot träsket för att hitta fisk i den men jag hittade inte ens vatten under isen så det var jäkligt trist.
Gjorde några hål på olika ställen i sjön där jag trodde skulle vara djupare för land kanten var högre vilket brukar innebära djupare vatten men den teorin försvann fort :(
Bara och ge upp, ides inte utforska mer träsket så jag åkte till en annan större sjö för att kolla hur det ser ut där och det såg betydligt mer lockande ut.



Rätt stor sjö och vad jag vet så innehåller den stor borre och feta gäddor så den ska nötas!!
Nu fiskade jag inget där för jag orkade inte börja traska i den djupa snön nå längre bit så jag fotade lite med mobben, glömde min vanliga kamera hemma vilket inte brukar hända.
Hade jag haft en schyst system kamera kunde jag fått en riktigt fin bild på 2 st tjädrar uppe i trädet, eller man kanske skulle haft gumman hagelbössa? ;)



Frysen träd


Nu ska jag ta det lugnt en stund innan gossen kommer igen.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar