onsdag 30 september 2009

väldigt tam räv

Var ikväll med Jimmy och fiska lite gädda ute i Rovågern och som vanligt var det små gäddor på hugget men alltid kul att kämpa med flugspö MEN det häftiga var räven som kom för att kika till oss.
Jimmy stod en bit bort från mig och när jag kolla mot han såg jag någonting komma mot han, tänkte ifall det var någons katt men jag såg sen att det var en räv.
Ropa till Jimmy för att kolla åt vänster medan jag skulle ta fram kameran ur fickan så hann jag ju tänka att den kommer att springa till Finland om Jimmy rör men icket!!
Den gick alldeles bakom Jimmy, snacka om häftigt, skulle börja fota men såg att batterierna höll på att ta slut så det gick inte ens att fota *morrrr* såg att räven började gå iväg men den ville komma till mig också. Tog fram mobben ur fickan och både filma(Som jag inte får att funka i datorn och fota den väldigt fina unga räven.
Räven gick tillbaks till Jimmy där den la sig alldeles bakom han medan han kämpade på med en gädda. Nästan som att räven visste att den kommer jag att få =)
Upp kom en gädda på dryga halvt kilo som räven fick ta....Kul att se när räven blev busig och nafsa och kasta gäddan som en liten mus :D
Till slut lunka räven in i skogen för att äta gäddan. Kvällsfikat räddat förmodar jag =)




Tyvärr blev bilderna suddig :(


Bye bye!!

2 kommentarer:

  1. tja!
    hur kan en räv vara så tam egentligen, är inte dom lite små skygga av sig man ser ju dom sällan. man skulle haft en bra kamera där, skulle säkert fått fina bilder.kolla alltid batteriet innan utgång man kanske missar sitt livs bild/foto. tänk om det skulle vart en björn eller nått o så lägger kameran av. hehe.
    ha det gott mvh storebror

    SvaraRadera
  2. Det kan ju vara så att byn kanske matar räven så att den har blivit tam plus att det var en ung räv så den kanske inte har blivit skrämd av människor än :D
    Kommer du ihåg räven som kom fram när vi fiskade lake i Umeälven? Som nästan tog fisken ur hand, måste väl också ha blivit matad av husen eller är dom bara orädd.
    Ja men det är svårt att se ifall batteriet ska ta slut eller inte när man tittar i kameran.
    Den lyser grönt och visar att det finns batterier men sen helt plötsligt så blir den röd och batteriet är slut :(

    SvaraRadera