lördag 12 september 2009

Så....Liten rapport då

Nu kommer jag tillbaks med rapport från dagens fiske med Jimmy!
Kl 6 ringde väckaren och aldrig har det varit så lätt att stiga upp så tidigt som idag!
Strax innan 8 var vi framme vid sjön och jag hade stora förhoppningar för vi hade levande mört med oss också, jag menar vilken gädda kan motstå en levande fisk som bara simmar där i vattnet utan att kunna smita? :D
Ut med båten efter diverse grejer som man fick göra innan som t ex att tömma båten på jag vet inte hur många liter men hujje så mycket vatten det var i den.
Vi stannade på en plats där jag och min bror har förut fått bra med lite större gädda.
Ner med våra mörtar och mycket riktigt så tog det inte så länge innan det började guppa till i flötet(jimmys) och den försvann. Ett mothugg av Jimmy och fisken satt fast....Fasiken en liten gädda såg det ut som men upp kom en borre på ca 5hg. Var abborren på hugget denna dag?
Uppenbarligen för mitt flöte försvann också men den abborren fastande inte för mörten var så pass stor att den inte kunde ta den.
Fisket fortsatte....Men det var skit dåligt, vi trollade, jerkade och metade men det var heeeeelt dött i många timmar fram över. VA FASIKEN är det som händer?!?
Så dött ska det inte vara i den sjön men det kanske börjar bli utfiskat?
Först efter typ kl 13:00 så började det hugga på våra beten, hade det med vinden att göra med för det ökade i vind, mycket möjligt!
Jag fick snabbt några mindre gäddor men Jimmy fick bara napp.
Till slut så blev det ett hugg som var lite tyngre men den gäddan var inte alls pigg på att kämpa, kom in som en dränkt påse, trist!


Det var denna slips som kom upp, smal som en glasspinne :(

Dagens bästa bete i mun Zam tail

Efter ännu mer nötande så fick Jimmy på ett rätt bra hugg SAMTIDIGT som hans flöte sjönk...Oj oj. Det började med att gäddan gjorde ett hopp på närmare metern rakt upp i luften...Oj, vilket krutpaket, men flötet då?
Jodå det skulle jag ta hand om, ett mothugg och en abborre på igen på ca 5hg igen.
MedansJimmy kämpade med gädda så tog jag loss borren så jag kunde hjälpa Jimpan att håva hans gädda.
Vågen visade på 6.2kg och en längd på 98cm med rätt stor skalle. Dagen räddad för Jimmy efter skit fisket vi hade i början!!


Nöjd som vanligt, kan man bli annat med jag som guide och sällskap? :P

Catch & releaseså klart!

Under vatten. Kan ju säga att hon inte var så medgörlig! :P

Efter det här så dog fisket i princip och vi kände oss mörbultade efter allt gubbande i båten i ca 10 timmar. Dags att bege sig hemåt och vila!

Hoppas på att få komma ut i morgon med men Jimmy börjar ju bli gammal så han kanske måste vila så han pallar med jobbet på måndag hehe :P
Nee skämt åsidå....Gammal är han ju men han behöver inte vila det är bara det att han har ont i ryggen, tecken på åldern? :P
Men du vet ju gubben att jag tycker om dig i alla fall *hahahah*

Hoppas på FISKE i morgon med!!











2 kommentarer:

  1. hehe så gammal är man ju inte men det tär på att sitta å guppa med dålig rygg ;)

    SvaraRadera