lördag 16 juli 2011

Kvällsfiske efter borre

Igår kväll plockade jag upp en kollega från jobbet vid 22 tiden för det skulle fiskas efter borre.
Jag var guiden för kvällen då Fredde inte bor i Kalix utan i staden där inte solen skiner som min fästmö säger, sen vart det är får ni lista ut själv men det finns bara en så kring Lule - Pite hållet ;)
Kvällen skulle börjas på ett nytt ställe som jag har kollat upp på kartan som verkade lite små het.
Redan efter tredje kastet för mig så nappade det en mat borre som förstås släpptes tillbaka.
Efter ett tag så slutade det nappa så det var det dags att flytta, trolling med vobblers till det nya stället....Några hugg och ett par borrar lyckades vi med, dock inga större.
Väl på det ny gamla stället så gick det lite bättre framför allt för Fredde som knäckte mig totalt i fisket för kvällen, vet inte om han har mutat fisken innan eller vad det handlade om ;)


Vacker abborre på 820g under solnedgång


Klockan närmade sig halv ett så det var dags att börja bege sig hemåt eftersom man har en son som gärna går upp och leker så ingen sov morgon här inte.
på vägen så trollade vi igen och jag lyckades tappa en grann borre, hann inte alls se den men den kändes tung :(
Nå nästa gång blir det mete med mört där så vi får se om det ger bättre resultat!

På söndag åker jag uppåt igen för att fiska harr/öring. En annan kollega lyckades med att få 4 st kilos harr på samma kväll plus massa lite mindre fisk...Voi voi, hoppas jag har lyckan med mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar