tisdag 26 juli 2011

Det verkar bli ett bra år!



Igår var det dags igen för lite abborre jakt med Jonas denna gång. Första gången vi är ute och fiskar så han skulle få visa vad han går för ;))
Arten vi skulle jaga var abborre som ni vet och det blev en del matborre plus massa mindre ......
Jag hade väl turen på min sida denna kväll måste jag säga, nytt pb på borre!
Ca 7-8 år gammal rekord slogs igår. Mitt förra pb borre låg på 1.2kg men igår tyngdes vågen ner till 1,38kg! =))
Abborren fångades på trolling med lite djupare gående vobbler i skrikiga färger.



Vissa andra har så bråttom att fiska att dom håller på att offra dom käraste ägodelarna ;)

3 kommentarer:

  1. Härligt att se, grattis till pb. Mätte du den? :)

    SvaraRadera
  2. Tackar och du vet hur jag är på att måtta :(
    Får banne mig ha måttbandet framme hela tiden när man fiskar annars glömmer man bort det :/

    SvaraRadera
  3. Hehe okej, ingen fara. Var bara lite sugen på att veta längd så man kunde få något mått på kondition :)

    SvaraRadera