fredag 8 juli 2011

Abborrfiske samt harr

Har varit dåligt med fiske på senaste tiden pga jobb och att tiden räcker bara inte till när man har två kids också ;)

Har varit och provat lite abborrfiske i en ny sjö och det blev rätt bra med fisk, mycket borre som var i mat storlek.
Lyckades inte lura upp någon större exemplar denna gång heller :/
Mitt rekord ligger på 1.2kg och den togs säkert kring 2003 så det är ett bra tag sen!
Finns många sjöar att utforska här kring men tiden finns inte!


Den dagens största borre, tjockis =)


Igår var jag ledig så det passades med att fiska efter harr i Kalixälvens övre delar. En kollega har hus upp övers och brukar fiska mycket harr/öring och sa att det finns bra med fisk i älven just där så klart man måste åka en sväng för att testa!
Dagen var ruggigt varm, alldeles för varm för fiske egentligen men det skulle ju fiskas på kvällen och så långt jag orkade.
Var framme vid älven strax innan sju på kvällen och det såg väl rätt bra ut, kanske något för forsigt men har han lyckats borde väl jag göra det med?
På tredje kastet högg en finare harr som var godkänd (Över minimåttet) som fick simma tillbaks. Det tog en stund innan jag lyckades hitta åt flera av dom lite finare harrarna men till slut hittade jag en liten djup ficka med lugnare vatten där jag lyckades få 4 st till över minimåttet men släppte dom tillbaks.
Efter att ha stångats med värmen och myggen till tolv tiden fick det räcka, ryggen började ge vika efter att ha traskat så mycket.




Får väl se när man hinner ta sig ut nästa gång igen men vecka 35 är det bokat fiske resa med pappa, Malin och Minnah.
Rekord (PB) harren skall knäckas som ligger på 1,2kg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar