fredag 9 april 2010

Sista "pimplingen" för våren...

Vaknade med huvudvärk efter migrän anfallet igår kväll men lite medicin och frukost ska nog få bort det sista för det skulle ju fiska/umgås med familjen ute idag.
Åkte till samma plats som igår fast vädret var än sämre....Det regnade helt enkelt men är man frilufsmänniska så är man =))
Jag borrade hål för mitt gäddmete och under tiden så gjorde älsklingen ordning platsen där vi skulle sitta och grilla.
Grabben min var rätt trött idag efter gårdagens kalas med mamma så han ville inte äta direkt så mycket grillad korv så det blev att sova i bilen i drygt en timma medans jag, gumman och Maxi åt och myste vid elden.




Efter en stund så plingade det till i ett av spöna så fort ner dit och kolla vad som händer....
Tog i linan och drog lite lätt i den och kände lite tyngd som inte kom från abborren som var betet för dagen. Helt plötsligt drog linan iväg i väldigt fart så jag tog spöt och gjorde mothugg...Fast fisk, för4 sekunder sen var den borta.
Av det lilla jag kände så var det ändå ingen större fisk så inget sörja efter ;)
Det blev ingen gädda idag men vädret var ju inte det bästa heller.....Nått måste man få skylla på? :D



Hur fin är inte våran vovve?!

Och så


min underbar fästmö och moi förstås ;)


Nu lär det säkert dröja ett tag till nästa bloggning....Kanske....

2 kommentarer:

  1. hehe skitfiske hela vintern, hoppas det blir bättre till våren o sommarn. han är så söt lilla maxi (: .
    ha det gott där uppe.

    SvaraRadera
  2. Jo fy fan det har gått åt h-vete i år :S
    Har inte hunnit fiska visserligen så mycket heller men ändå.
    I morgon blir det öringsfiske som gäller...Får se ifall man lyckas få upp nån besa :P
    Japp han är jätte söt den lillen =))

    SvaraRadera