onsdag 14 april 2010

Avbruten fiske tur....

Vädret igår var kanon under förmiddagen så morgonen börjades med en prommis med gumman och Maxi.
Ville åka och fiska direkt efter promenaden vid 9 tiden men gumman ville att jag kunde väl vara hemma ett tag till för hon skulle jobba först 11 ....Nå en timma till fick jag offra mig.
Åkte ut till en ny sjö borta vid Kamlunge som skulle innehålla gott om borre....Visserligen så var jag där för gädda som vanligt.
En trevlig liten sjö men det var vääääldigt mycket vatten på isen och väldigt dålig is så spöna skulle läggas ner i en "vik"

Underbart väder +10

Hade endast strömming som bete idag så man hade väl inte lika stora förhoppningar om att få gädda som med levande och dessutom en ny sjö som jag inte vett ett skit om men spännande =)
Ut med spöna i alla fall i vattensörjan och bara redan efter en stund så plingade det till när man ligger som skönast och njuter av solen och äter lunchen.....


När jag kommer fram till spöt så hör jag hur rullen knarrar och och linan dras ut från rullen....Kanske en finare bit?
Mothugg och fast fisk...Inte direkt nå motstånd så man förstod rätt snabbt att det inte var nå större bit denna gång heller :(

Maxi som är linslus :P

Ingen större gädda som sagt men det börjar gå åt rätt håll....Snart lossnar isen så då kommer det garanterat större och fler gäddor!
Efter ett par timmars fiske blev jag sugen på att byta till den andra sjön som jag fiskat nu i några gånger så bara och packa och iväg.....

Väl framme där så var inte vädret det bästa...Regn och åter regn....Sugit men, men.
Ner med strömmingen i dom gamla hålen och sen var det bara att sätta sig i snö "soffan" som gumman gjorde för ett par dagar sen då vi var där.
Efter ca en halvtimma så small det till stenhårt på mitten spöt, jag hörde från ca 25meters avstånd hur linan drogs iväg i rasande fart.....
Framme vid spöt så tog jag fast i linan för att känna om det var nå tyngd på andra sidan men inte det....Gäddan hade spottat ut betet!
Jag drog upp strömmingen och den var alldeles inbäddad i sjögräs och mudd men det var inte ett enda märke av tänder på strömmingen, brukar vara ett tecken på stor gädda?!
Hur som var det säkert 10 meter lina utdragen i rusningen....Kanske får revansch i morgon!
Strax efter hugget så ringde telen och det var Malins pappa som sa att Malin ligger på akuten....Bara och packa ihop och åka till gumman!
Älsklingen mår mycket bättre nu efter läkar besöket så det är skönt =)

Nu se på film med gumman




2 kommentarer:

  1. ja se där några hekto större (: hehe.
    det blir bättre o bättre. jag ska ut o jagá silver hela helgen hoppas det blir något för engångsskull (: .
    ha det
    mvh broder

    SvaraRadera
  2. Javisst det går åt rätt håll ;)
    Ja ni hade ju en rätt bra fiske tur...Säsongen har börjat bra för er men snart kommer det att hagla in storgäddor på min blogg :P

    Skit fiske!

    SvaraRadera