torsdag 8 april 2010

Kan bara bli bättre nu

Idag testades ett nytt ställe i en sjö där jag har metat förut men inte lyckats få något men denna gång så lossnade det....

Kom till sjön kring 7 på morgon och traskade till sjön där jag såg 2 skelett av gädda SÅ det måste väl finnas gädda där?
Ut med dom tre spöna och det var full fart men inga napp av gädda....Tiden gick och tankarna började snurra igen.....Ska man bli gädd lös igen??
Efter en stund så kom det rejäl dimma som visserligen rätt snabbt försvann som tur var.

Det svarta man ser upp till vänster är isborren ca 15-20m bort

Efter ett par timmars fiskande så hade jag fortfarande inte fått något på varken pimpel eller metet. Min säsong hittils har sugit som bara den så det kändes som att även denna dag skulle tillhöra den kategorin.
Nå, lite liv såg jag men inte fisk utan troligtvis en mård som sprang 50-60 meter bortanför mig till det öppna vattnet som strömmade mellan sjöarna.


tunneln där den sprang in i

och

det öppna vattnet. där det troligen kommer att leka en och en annan fisk snart

Hur som ....Årets första gädda har fångats idag alltså så det går ju framåt :P
Ingen storlek att skryta om men nu kan det ju bara bli bättre?!




Filmade första hugget men inte var det så mycket att skryta om men, men....

I morgon far hela familjen ut på äventyr =))

2 kommentarer:

  1. Ja men sådär då äntligen en liten gäddsnipa (:
    kul med lite film oxå.
    skitfiske på dig. mvh storebror

    SvaraRadera
  2. hehe jo en mini men, men kan inte alltid lyckas :/
    Japp man vet ju inte ifall det var en stor eller en liten krabat :P

    SvaraRadera