fredag 22 oktober 2010

Gäddsäsongen är slut......Från båt.

Efter fler dagars regnande/snöande så tog jag mig ut för en sista tur efter gädda.
Det var -6 när jag vaknade på morgon....BRR, kände direkt att fiskelusten försvann men efter en timma så hade det blivit lite mildare.
Från köket så ser man älven och den var i princip full med is så att åka till en sjö och fiska kändes lönlöst.
Väl framme på plats där man sätter ner båten så var det rätt bra med is också men den var inte så pass tjock att det inte kunde knäckas med åran.
Efter många om och men så kom jag till slut i det öppna vattnet och kunde brumma iväg med motorn.

Nästan 2 centimeter tjock is över en natt

Solen strålade och stimmen var kvar men vattnet var bara dryga en grad "varmt" så att få gäddan till hugg skulle bli svårt.
Efter lite nötande med både jigg och trolling så gav jag upp och insåg att nu är det färdig fiskat gädda för denna säsong från båt i alla fall, snart dags för ismete =)


Jiggarna får vila till nästa säsong

Ska försöka satsa lite på sikmete och trolling efter havsöring nu innan isen lägger sig helt och spinn säsongen är slut för året!

OFF I GO.....For now ;)


2 kommentarer:

  1. tja!
    Trist men sant, vintern närmar sig fort som fan.
    :(

    SvaraRadera
  2. Jo fasiken det är trist men det är snart vår igen :P
    Får hoppas att vi hinner komma ner en sväng så vi får ta en sväng ut ;)

    SvaraRadera