söndag 14 mars 2010

Sik på bettet

Väckaren ringde lite före sju som det har gjort dom senaste dagarna för det var dags för lite fiske igen =)
Månsbyn var det gällde idag och sikfiske!
Halvklart, ca -10 grader ute och som vanligt isen fullt med finnar igen. Vissa verkade ha sovit över hela helgen i sina husbilar, troligen långväga besökare....
Jag gjorde ett hål och inom en halvtimma hade jag lyckats med att få 2 sikar i samma vikt 0,52kg och 3 stycken mindre harrar som släpptes tillbaka.
Jag fiskade bara i 2 timmar för kylen började bita på mig och jag ville äta lunch med familjen innan gumman börjar jobba kväll!


Mat sik

Andra siken

Den näst minsta harren för dagen

Man undrar ju ifall det finns finare harrar där man fiskar sik?
Folk snackar bara om sik men det borde väl finnas harr med, för lax och öring har dom fått ibland?!

Nästa söndag är det Månsbynappet, undra ifall man ska vara med.....Man har ju faktiskt stor chans att vinna där.
2 sikar i denna storlek kan räcka till vinst....
Tål att tänkas på :P

Nu busa med sonen innan det ska lagas våfflor! =))





2 kommentarer:

  1. tjaba! är du ute varje dag nu känns det som,kul för dig jag vill oxå. men inte alls avis på ditt plumsande i snön(:. ja det suger hårt.
    men fisken börjar ju i alla fall nappa där uppe oxå.
    ha d gott mvh storebror

    SvaraRadera
  2. Mjo men har man inget liv så får man fiska istället. Jobbar hellre om dagarna om man säger så...Men, men.
    mm plumsandet är ju mindre kul men snart är det vita guldet borta så det blir najs :D

    SvaraRadera