fredag 11 december 2009

Sightseeing

Gumman min är i storstan och ska se på Idol finalen så jag får låna hennes bil(tack gumma) under tiden så jag passade idag på att åka till Kamlunge en liten tripp för att minnas gamla goda minnen från när jag var på fiske tävlingen "Harrens dag" där för evigheter sen. Kommer inte ihåg exakt det rätta året men tidig 90-tal var det.
Var där med min pappa och brorsan men ingen av oss hade nån större lycka. Jag och fiske tävlingar verkar inte gå ihop för jag har tävlingspimplat också, visserligen kom jag 1:a en gång under klubbmästerskapet i Skoghall(Karlstad) men det var mer tack vare den andra som var i mitt lag(Man var 2 i ett lag) :P
Annars är en 15 plats som bäst men då och andra sidan har man fiskat med såna som tävlar i VM i mormyska.


Övre delen av Kamlungeforsen


Fors, pool, fors....Laxarna står och väntar :D
Stranden till höger var där vi gick under tävlingen och fiskade

Upplockade spångar som man sätter ut så att man kan gå på dom när man behöver komma ut en bit från strandkanten när dom ska håva sik.


Ja nu är det bara att invänta sommaren så man får börja fiska där och resterande av delarna av älven men jag längtar nog mest till när jag och hjärtat mitt ska åka till "deras" ställe uppåt 25 mil där Lainio älven rinner ihop med Torne älven.
Får hon visa vilken stor fiskare hon är, jag menar hon har ju lyckats med att fånga redan en på dryga 80 kilo så det blir svårt att slå förstås :P


Malin, min underbara älskling


Dags att springa till tvättstugan....



Saknar dig gumman















4 kommentarer:

  1. Stigarna är ju spångar. En spång,, frågan är hur man böjer det spångar låter bra ;D
    Jag har varit mycket i Kamlunge när jag var mindre, då farmor och farfar har stuga där. :)

    SvaraRadera
  2. Ja så heter dom men just när jag skrev så stod det still :P
    Men ska ändra ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, hon ser ut som en stor fiskare. B)

    SvaraRadera
  4. Jag menar det ;)
    Vänta bara till våren/sommaren så kommer hon att posa med stora fiskar :P

    SvaraRadera