onsdag 9 december 2009

I brist på fiske

Som ni märker har jag inte fiskat ännu sen jag flyttade till Kalix. Vet inte riktigt varför det har inte blivit av men tiden har väl gått till att komma i ordning med livet här med att hitta jobb etc....
Och ni undrar säkert då om jag har lyckats med jobb? Tyvärr inget jobb men har eventuellt två på gång men inget händer innan storhelgerna så det är bara att vänta tråkigt nog :(

Hur som, det jag skulle skriva nu om var att i brist på fiske så får man hitta på andra roliga aktiviteter helt enkelt =)
Fredric som håller på med pistolskytte tog med mig idag till "banan" så jag skulle få prova skjuta med pistol!
Han tog med sig en vanlig puffra och en tävlingspuffra.
Den lilla såg som ingen märkvärdig ut men måste ju säga att det var bra tryck i den. Kommer inte ihåg namnet dock :/

Det är en viss skillnad på att skjuta med ett billigt vapen jämfört med hans tävlingsvapen som kostar liiiite mer men ändå så fick jag bästa resultat med den vanliga pistolen.
fråga mig inte varför jag inte tog bild på tävlingspistolen för jag har inget bra svar :P


3 hyfsade och 2 mindre bra skott
Vi sköt 5 skott åt gången

Med tanke på att det är första gången jag skjuter med en riktigt pistol och från 25 meters avstånd så är det inte fy skam :)
Nu är det inte jag som har gjort dom gamla hålen som är övertäckta för då hade jag stått där än utan det är "gamla" tavlor :D

Lyckades faktiskt med att skjuta en 10:a också men vars resten av skotten tog vägen är det ingen som vet hahha ;)


Annars då? Lyckligare än någonsin!
Har träffat världens bästa tjej som både fiskar och jagar, kan det bli bättre(?) sen är hon förbaskat fin och snäll förstås ;)

Får se när jag kommer igång med fisket men det har tyvärr varit riktigt pissigt väder med snö ena dagen och lagom kyla och dagen efter regn och plus grader :(


Arrividerci!! ;)



2 kommentarer:

  1. tjaba!
    trevligt med lite bilder från forsen o allt det där, det är ju nästan så att man vill åka upp o fiska direkt. nåja får väl vänta in sommaren först då ):.
    ha det gott mvh storebror

    SvaraRadera
  2. Joo fasiken man blir sugen men du vet ju att ni är välkomna när som men sommaren är förstås trevligare än -20 som det är typ nu :P

    Du svarar på fel inlägg ;)

    SvaraRadera