fredag 6 mars 2009


Hade migrän anfall igår så det var tungt att gå upp i morse kl 7 för att fiska. Efter lite velande så gjorde jag frukost i alla fall och for ut. Traska med alla grejer, "pulka" med 4 spön, 2 borrar och så ryggsäcken som vägde bly konstigt nog. Är ca 500m ner till älven från mig, inga bekymmer att gå förutom när man kommer ut på isen ELLER rättare sagt snön.*pust*
Visste vart jag skulle gå direkt men när jag kom på plats så visade sig att det knappt var vatten under isen och jag kan lova att det sög, svetten rann längst efter ryggen :(
Gick lite längre ut och gjorde ett hål och där var det lite mer vatten under isen men dock strömt istället så det kändes ju också förbannat kul! Nåja, har jag tagit mig ner dit så kan jag inte fara hem direkt så ner med 2 av spöna......Totalt onödigt kan jag lova!
Pimplade efter lite borre också men det fanns inte mycket av dom heller!
Jag gav upp efter ca 1 1/2 timma och traskade hem igen*suck*
Hatar att behöva leta nya ställen om man inte har bil eller skoter som hade underlättat massor.

Det var min premiär det i Kalix älven. Får se ifall man ska ner i morgon bara för att kolla om det finns nå liv överhuvudtaget, alltså fiska efter borre......

"Får man fisk så är det bonus, det viktiga är att komma ut" <----- Vilket pucko skrev det? =)

1 kommentar:

  1. Ja, det är ju lite svårt att få fisk om det inte finns nåt vatten! :D Ja, du får nog skriva om det där "Det viktiga är att få fisk, att komma ut är bara en bonus!" :D

    SvaraRadera