onsdag 2 mars 2011

Då var det dags igen

På fredag ska stygnen tas bort från knät efter operationen som gick bra och det innebär att det är 17 dar sen, tiden går fort!
Nu har jag börjat våga ge mig ut i snön och traska när man vet att knät håller och inte gör så ont nå mer så det fiskades idag en stund i alla fall.
La ner min mörtstuga i en sjö för 2 dar sen utanför stan där jag har fiskat mycket under sommaren efter borre.
Idag for jag dit för att pimpla efter borren med balansare och skulle meta med bete i morgon om det fanns nå i stugan.
När jag tog upp stugan så kände jag att det var fisk i men tyvärr så hade en gädda lyckas simma in i den och ätit upp mörten som skulle användas i morgon :(

Gäddan brukar vara popular hos mig men inte denna gång!

Mina mörtar i den magen :/

Stugan är i vattnet igen så nya mörtar borde inte vara omöjligt att få men kanske inte tills i morgon så det blir eventuellt gädd pass istället på ett nytt ställe ute i en fjärd, eller kanske i älven efter kroksen.....

Adios for this time!!


2 kommentarer:

  1. hahahahaha!
    den gäddan vart mätt i alla fall(:
    skitfiske på dig.
    mvh broder

    SvaraRadera
  2. joo det blev den ju :/

    Nå snart ner med stugan igen och satsning på borre men börjar längta som faen till båten =))

    SvaraRadera