måndag 2 augusti 2010

Börjar bli större....

Igår var det dags igen för lite borre fiske i abborsjön men denna gång från båt som jag lånade.
Jag kom till sjön först kl 19 på kvällen men det var fortfarande soligt och varmt ute så det gjorde inte så mycket MEN man har ju glömt bort att vintern närmar sig och mörkret kommer desto fortare numera. Solen som inte en har gått ner under sommaren sjönk ner redan 21:30 och fisket började bli sämre på en gång....
Nå väl till fisket nu!
Efter ett par snipor så fick jag den första borren för dagen som högg på en relax jigg alldeles under båten när jag släppte ner jiggen. Borren vägde ca 3 hg så förhoppningarna var rätt stora på en kilos fisk ikväll!
Sjön är relativt liten så det gick fort att trolla runt den men det var dåligt med napp...Troligen fel färg på vobblern men har inte så många att välja på, länge sen man satsade på borre så man har inte riktigt grejer till det.
Efter en stund så såg jag ett stim på lodet med troligen borre och mycket väl högg det till men det kändes inte alls stor. Jag vevade in fisken som inte kämpade alls men när den närmade sig så jag att fiske var rätt fin, rätt kort men fet!
Den hade svalt vobblern så att krokarna satt under tungan så den kände väl smärta och inte kämpade pga det.
Dagens största borre på 700g blev fångad rätt fort och efter det så blev det betydligt sämre med fisket....Några små borrar och snipor till blev det.
Nästa gång blir det att meta upp mört till bete då jäklar ska dom större komma upp ;)

Adios!


2 kommentarer:

  1. tja!
    jaha då blir dom bara större o större, blir nog intressant med mört på kroken.
    mvh broder

    SvaraRadera
  2. Mjo sakta men säkert :P
    Jo jag tror mört kommer att leverera större för borrarna är smällfeta av mörten som finns i sjön. Nu ser man inte på bilden att den var tjock men den hade rejäl mage.
    Bara man har tid nån dag...Jobb och jobb sen blir det ju fisketripp til helgen också :D

    SvaraRadera